تحلیل بازار آهن طی هفته جاری

 تحلیل بازار آهن طی هفته جاری
 تحلیل بازار آهن طی هفته جاری

 به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی هفته جاری شاهد کاهش قیمت آهن آلات بودیم. این در حالی است که در بازار آهن اسفنجی ثبات نسبی برقرار است اما قیمت ضایعات فلزی روندی کاهشی دارد. کارشناسان این بخش اعتقاد دارند که این کاهش قیمت تا پایان هفته ادامه می یابد زیرا پس از چندین روز افزایش بی رویه قیمت در بازار آهن تهران و دیگر نقاط کشور، هم اکنون روندی کاهشی  بر بازار حاکم شده است بطوری که شاهد کاهش قیمت در مقاطعی

 به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی هفته جاری شاهد کاهش قیمت آهن آلات بودیم. این در حالی است که در بازار آهن اسفنجی ثبات نسبی برقرار است اما قیمت ضایعات فلزی روندی کاهشی دارد. کارشناسان این بخش اعتقاد دارند که این کاهش قیمت تا پایان هفته ادامه می یابد زیرا پس از چندین روز افزایش بی رویه قیمت در بازار آهن تهران و دیگر نقاط کشور، هم اکنون روندی کاهشی بر بازار حاکم شده است بطوری که شاهد کاهش قیمت در مقاطعی همچون میلگرد آجدار بودیم. 

مسیری که بازار در پیش گرفته است، نشان می دهد که قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن و همچنین قیمت نبشی و قیمت ناودانی راه زیادی برای متعادل شدن در بازار ندارند. اگرچه در حال حاضر قیمت ها به صورت لحظه ای در حال تغییر است اما احتمال دارد که تا چند روز آینده از شدت این افت و خیز ها کاسته شود و بازار به تدریج به نقطه تعادل برسد.

مسیری که بازار آهن طی دو هفته اخیر در پیش گرفته بود، به قدری افت و خیز داشت که کارخانه های قیمت های اعلامی خود را به طور لحظه ای تغییر می دادند. کارخانه میلگرد آجدار سیادن ابهر پس از روزها افزایش قیمت در تاریخ 97/4/16 قیمت محصولاتش را ثابت نگه داشت و روز گذشته با توجه به کاهش قیمت در بازار آهن آلات، قیمت تمامی محصولات خود را 20 تومان کاهش داد. کارخانه های دیگر نیز از این روند پیروی کردند و پس از چند هفته افزایش قیمت، تصمیم گرفتند که در مسیر کاهشی قدم بگذارند و قیمت محصولات خود را با کاهش 20 الی 50 تومانی اعلام کردند.

اگر چه بازار ملتهب این روزها موجب سو استفاده سوداگران شده اما تا رسیدن به ثبات فاصله ای نمانده و پیش بینی می شود که پس از طی کردن مسیر کاهشی، بازار به تعادل برسد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 1 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)